måndag 8 december 2014

KoftKAL, uppdrag tre och fyra - upplägg, ok och ärmhål

Denna vecka (nu förra veckan @@) pratas det om hur man lägger upp stickningen. Dödergök ger tips på hur man ska tänka efter att man valt den sorts ringning man vill ha på sin hals. Eftersom jag stickar oket utifrån en redan existerande beskrivning gör jag ingen egen uträkning denna gång men tar med mig de nyfunna kunskaperna till nästa gång jag stickar en kofta. Har kommit på att i slutet av denna KAL kommer jag göra en sammanfattande lista på alla tips jag fått så att jag får en lättillgänglig steg för stegbeskrivning. På så vis kan jag bara återkomma till det inlägget när det blir dags för fler koftor.

Eftersom jag stickat på lite, (och har ett mönster som jag utgår från) så har jag redan delat upp för armarna, vilket var denna veckas uppdrag (vecka fyra). På bilden kan man även se att jag tjuvstartat med mönstret. Vet dock inte om jag ska ha just detta flätmönster... Vi får se :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar