fredag 3 februari 2017

Rundstickor

Inser att det gått ett bra tag sedan sista blogginlägget, nästan två år på pricken! Vad hände? Jo, jag började jobba igen efter min mammaledighet och kom in i en läsperiod. Hela förra läsåret läste jag mängder av böcker och skrev en del eget också, men så i höstas fick jag nytt sug efter stickandet och har stickat massor sedan dess. Tänker såklart visa upp en del här, men börjar där jag slutade, dvs mina onda armbågar och nya stickor.


Det visade sig att knitpros rundstickor Cubics var exakt vad jag behövde. De har varit fantastiska för greppet i händerna och arbetet vilar bra i famnen. Det jag märkte med tiden var dock att trästickorna som jag hade blev rätt tröga med vissa garner så nu i födelsedagspresent fick jag även Cubics Nova metallstickor. Det har varit super att kunna variera mellan dessa två och är nästan allt jag använder nu.

På tal om sådant som jag använder ska väl tilläggas att jag blivit vän med strumpstickan på nytt, men det beror nog också på att Cubics finns som strumpstickor och det gjorde all skillnad för mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar